Svobodný přístup k informacím
Výroční zpráva
The Pictures of the life from school
Střední zdravotnická škola, Vyšší zdravotnická škola
a Vyšší odborná škola, Třebíč
Svobodný přístup k informacím
informace poskytované
na základě zákona č. 106/1999 Sb.
Ředitel školy
- jméno: RNDr. Miroslav Dočkal
- vymezení pravomoci a působnosti: ředitel vykonává státní správu podle § 3 zákona o státní správě a samosprávě ve školství č. 564/1990 Sb.
- Ředitel řídí školu, předškolní zařízení nebo školní zařízení, a pokud jsou právnickými osobami, plní povinnosti vedoucího organizace a jmenuje a odvolává své zástupce. Ředitel odpovídá za splnění učebních plánů a učebních osnov, za odbornou a pedagogickou úroveň výchovně vzdělávací práce školy, předškolního zařízení nebo školního zařízení a za efektivní využívání svěřených hospodářských prostředků, odpovídá za vytvoření podmínek pro činnost rady školy, pro výkon školní inspekce a přijetí následných opatření, kontroluje práci pedagogických pracovníků a ostatních pracovníků a studijní výsledky žáků. Ředitel odpovídá za zpracování a zpřístupnění veřejnosti výroční zprávy o činnosti školy a výroční zprávy o hospodaření školy a předkládá tyto zprávy radě školy. Ředitel je povinen účastnit se jednání rady školy, je-li přizván radou školy. Ředitel školy zajišťuje, aby zákonní zástupci nezletilého žáka a zletilí žáci byli informováni o průběhu vzdělávání a výchovy žáka.
- Ředitel rozhoduje
- o odkladu povinné školní docházky,
- o dodatečném odložení povinné školní docházky,
- o zařazení dětí do předškolního zařízení, školní jídelny, školní družiny a školního klubu pokud počet přihlášených nepřesahuje počet dětí, které lze přijmout,
- o zařazení dětí do speciálních mateřských škol a speciálních základních škol, základních škol, zvláštních škol a školských zařízení jim sloužících a do pomocných škol, do základních škol se přednostně zařazují děti, které mají trvalý pobyt ve spádovém obvodu školy nebo jsou umístněny v dětském domově ve spádovém obvodu školy,
- o přijetí ke studiu ve středních školách, speciálních středních školách a odborných učilištích,
- o přerušení studia,
- o přiznání a odnětí stipendia a hmotného zabezpečení žákům středních škol,
- o podmíněném vyloučení ze studia a o vyloučení ze studia,
- o výši příspěvků v jednotlivých případech na úhradu nákladů ústavní výchovy a ochranné výchovy a výši příspěvků v jednotlivých případech na úhradu nákladů spojenou s hmotnou péčí o děti a mládež ve školách s celodenní výchovou a internátních školách a školských zařízeních,
- o výši příspěvků v jednotlivých případech na školní stravování,
- o výši příspěvků v jednotlivých případech na úhradu nákladů spojených s poskytováním základů vzdělání v základní umělecké škole,
- o žádosti žáka ke změně studijního nebo učebního oboru a opakování ročníku po splnění povinné školní docházky.
- Ředitel může podle místních potřeb a podmínek na základě požadavků orgánů, které zřídily školu nebo školské zařízení, popřípadě jiného subjektu, upravit výchovně vzdělávací proces školy v rozsahu stanoveném učebními plány. Obdobně může postupovat ředitel předškolního zařízení. Pokud tato úprava vyvolá zvýšené náklady, ředitel stanoví jejich výši a způsob úhrady projedná se zřizovatelem.
- tel. spojení: 0618/210 66
- e-mail: dockal@szstrebic.cz
Statutární zástupce
Vedoucí oboru Diplomovaná všeobecná sestra
Vedoucí oboru Účetnictví a finanční hospodaření
Pracovník určený k poskytování informace
- jméno: Eva Urbancová (hospodářka)
- tel. spojení: 0618/210 66
- e-mail: info@szstrebic.cz
Pověřený pracovník vede evidenci písemných žádostí o poskytnutí informace.
Pracovník pověřený přijímáním a vyřizováním stížností, podnětů a oznámení
- jméno: Kateřina Čermáková (referentka VOŠ)
- tel. spojení: 0618/210 66
- e-mail: info@szstrebic.cz
Rozhodnutí ředitele, proti kterým je možno se odvolat
- Na rozhodování ředitele školy, předškolního nebo školského zařízení se posle § 22 zák. č. 564/4990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství vztahují obecné předpisy o správním řízení, tzn. zejména zák. č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád). Dle uvedeného ustanovení se správní řád vztahuje na rozhodování ředitele školy, předškolního nebo školského zařízení podle § 3 odst. 2, (viz výše) s výjimkou škol soukromých, církevních a škol zřizovaných obcí podle § 14 odst. 2.
- Odvolání proti rozhodnutí správního orgánu má účastník právo podat odvolání, pokud zákon nestanoví jinak nebo pokud se účastník řízení odvolání písemně nebo ústně do protokolu nevzdal. Proti rozhodnutím ředitele školy, předškolního nebo školského zařízení podle § 3 odst. 2 zák. č. 564/1990 Sb. lze podat odvolání k odvolacímu orgánu, kterým je Školský úřad podle § 7 písm.
- Uvedená ustanovení nezaručují právní nárok na odvolání proti přijetí - nepřijetí na VOŠ
Odvolání se podává u správního orgánu, který napadené rozhodnutí vydal (§ 54 spr. ř.) tzn. u příslušného ředitele školy, předškolního nebo školského zařízení. Podání odvolání u orgánu, který rozhodnutí vydal, je rozhodující pro posouzení, zda bylo odvolání podáno včas, zároveň tímto ředitel zjistí, zda účastník svého práva odvolat se využil. Pokud je odvolání podáno u jiného správního orgánu (např. i odvolacího), vystavuje se účastník nebezpečí zmeškání odvolací lhůty.
Odvolání je třeba podat ve lhůtě do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, nestanoví-li jinou lhůtu zvláštní předpis (§ 54 spr. ř.). Takto odchylně je dle § 22 z. č. 564/ 1990 Sb. stanovena lhůta pro odvolání proti rozhodnutí ředitele nepřijetí ke studiu na střední škole, a to do 8 dnů od doručení. Lhůta počíná běžet dnem, který následuje po dni oznámení rozhodnutí. Pro zachování lhůty postačí, bylo-li odvolání odevzdáno alespoň v posledním den lhůty k poštovní předpravě za předpokladu, že bylo adresováno správnímu orgánu, který napadené rozhodnutí vydal. Jedná se o lhůtu zákonnou, kterou nelze ani jednostranným opatřením ani dohodou změnit. Pokud účastník řízení byl o odvolací lhůtě nesprávně poučen nebo nebyl poučen vůbec, má se za to, že podal odvolání včas, podal-li je ve lhůtě do tří měsíců ode dne oznámení rozhodnutí. Z tohoto důvodu je třeba dbát na to, aby poučení o odvolání nebylo chybné.
Postup při projednávání odvolání je rozdělen do dvou časových fází, z nichž prvá probíhá u správního orgánu, který napadené rozhodnutí vydal a u kterého se odvolání podává. Druhá fáze pak probíhá u odvolacího orgánu, ke kterému se odvolání podává (§ 57 spr. ř.).
V první fázi může správní orgán, který napadené rozhodnutí vydal, sám rozhodnout, pokud odvolání v plném rozsahu vyhoví a pokud se rozhodnutí netýká jiného účastníka než odvolatele. Jedná se o tzv. autoremeduru, jejímž účelem je v zájmu urychlení řízení odstranit důvod nespokojenosti odvolatele, aniž by musel věc projednávat odvolací orgán.
Pokud správní orgán nerozhodne o odvolání cestou autoremedury, je povinen odvolání předložit odvolacímu orgánu nejdéle do 30 dnů ode dne, kdy mu odvolání došlo. V zájmu urychlení je ale samozřejmě vhodné podstoupit odvolání co nejdříve po obdržení Spolu se spisem a výsledky doplněného řízení by měl předloží i své vlastní stanovisko k obsahu a odůvodněnosti podaného odvolání. Odvolací orgán přezkoumá napadené rozhodnutí v celém rozsahu, řízení doplní a případné vady odstraní. Odvolací orgán může rozhodnutí měnit nebo zrušit, nebo odvolání zamítnout a rozhodnutí potvrdit, proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat (§ 59 spr. ř.).
Rozhodnutí, proti kterému se nelze odvolat je v právní moci (§ 52 spr. ř.), tzn., že nastávají jeho právní účinky. Rozhodnutí správního orgánu prvního stupně, které nebylo napadeno odvoláním, proto, že účastníci tohoto svého práva nevyužili a ve stanovené lhůtě odvolání nepodali, nabývá právní moci dnem, kdy uplynula lhůta k podání odvolání. Rozhodnutí odvolacího orgánu, proti kterému se nelze odvolat, nabývá právní moci dnem oznámení. Včas podané odvolání má odkladný účinek, tzn., že rozhodnutí nenabude právní moci, dokud neskončí řízení o odvolání.
Informace o legislativním postupu při vyřizování stížností, oznámení a podmětů stanovených vyhláškou č. 150/1958
- jsou k dispozici ve studovně SZŠ, VZŠ a VOŠ v době:
Pondělí - pátek7.30 – 11.00 11.30 – 16.00
Přehled nejdůležitějších předpisů, kterými se ředitel při výkonu své působnosti řídí
je k dispozici ve studovně v úředních hodinách, znění závazné legislativy je možno vyhledat na PC ve studovně SZŠ, VZŠ a VOŠ.
Výroční zpráva o činnosti školy, výroční zprávy o hospodaření školy a výroční zpráva o činnosti v oblasti poskytování informací
jsou k dispozici ve studovně SZŠ, VZŠ a VOŠ v době:
Pondělí - pátek7.30 – 11.00 11.30 – 16.00
Sazebník úhrad za poskytování informací
- kopie 1 stánky formátu A4 – 1 Kč
- odpověď na telefonický dotaz do 5 minut telefonování zdarma
- poplatek za každou započtenou půlhodinu 40 Kč
- + cena poštovného
- + cena nosičů dat
Vyřizování žádostí o poskytování informací
- Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace (zveřejněnou informací je taková informace, která může být vždy znovu vyhledána a získána, zejména vydaná tiskem nebo na jiném nosiči dat umožňujícím zápis a uchování informace, vystavená na úřední desce, umístěná ve veřejné knihovně nebo s možností dálkového přístupu), může Pracovník určený k poskytování informace místo požadované informace sdělit jen údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. V případě ústní žádosti tak učiní neprodleně, v případě písemné žádosti nejpozději do 7 dnů ode dne doručení žádosti. Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí informace, musí mu být poskytnuta.
- Ústní žádost lze vyřídit ústně jen s výslovným souhlasem žadatele. Pokud žadatel trvá na písemném vyřízení, vyzve jej povinná osoba k podání žádosti v písemné formě. Tato pak bude vyřízena jako písemná žádost o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb.
- Není-li žádost vyřízena ústně (viz výše), poskytne se požadovaná informace písemně, nahlédnutím do spisu (včetně možnosti pořízení kopie) nebo na paměťových mediích.
Písemná žádost řediteli školy
- Žádost o poskytnutí informací doručenou poštou přijímá pracovník školy, předškolního nebo školského zařízení pověřený evidencí pošty. Po jejím zaevidování ji neprodleně předá zástupci ředitele nebo určenému administrativnímu pracovníkovi, případně řediteli školy. Žádost doručenou osobně, elektronickou poštou, faxem, nebo na jiných nosičích dat přijímá určený pracovník, případně ředitel školy.
- Proti rozhodnutí o odmítnutí poskytnou informace lze podat odvolání k místně příslušnému školskému úřadu, prostřednictvím ředitele školy a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti.
- Pokud je požadovaná informace mimo působnost povinné osoby, pověřený pracovník žádost odloží a odložení žádosti a jeho důvod sdělí do tří dnů žadateli (zákon č. 106/1999 Sb. nestanoví povinnost postoupit žádost příslušnému orgánu).
- Pověřený pracovník poskytne žadateli informaci nejpozději do 15 dnů ode dne doručení žádosti, případně ode dne upřesnění žádosti podle odstavce 3. O formě, ve které bude informace poskytnuta rozhoduje pověřený pracovník.
Podrobné informace k postupu při zajišťování úkolů vyplývajících ze zákona č. 106/1999 Sb.
o svobodném přístupu k informacím jsou k dispozici ve studovně školy v době úředních hodin (viz výše).
RNDr. Miroslav Dočkal
ředitel školy