Svobodný přístup k informacím
Výroční zpráva
The Pictures of the life from school

Výroční zpráva 1999 - 2000

I. Charakteristika školy

Studijní nabídka

SZŠ Třebíč je jednooborová škola, poskytuje vzdělání v oboru 53-01-6/00 Všeobecná sestra, a to v denním čtyřletém studiu zakončeným maturitou. Osnovy a učební plány oboru všeobecná sestra vydalo MZ ČR v dohodě s MŠMT dne 18. 3. 1992, č. j. VZV - 530-18.3. 1992, s účinností od 1. září 1992, počínaje 1. ročníkem.

VZŠ poskytuje vzdělání v oboru 53-51-07/00 Diplomovaná všeobecná sestra, a to v denní i dálkové formě. Osnovy a učební plány oboru Diplomovaná všeobecná sestra schválilo MŠMT v dohodě s MZ ČR dne 27. 5. 1996 pod č. j. 20385/96-23, s účinností od 1. září 1997 počínaje 1. ročníkem.

VOŠ poskytuje vzdělání v oboru 63-37-7/00 Účetnictví a finanční hospodaření. Studium má denní formu. Osnovy a učební plány oboru Účetnictví a finanční hospodaření schválilo MŠMT dne 20. října 1997 pod č. j. 25462/97-71, s platností od 1. září 1998.

Obor Všeobecná sestra je vyučován v budově SZŠ, VZŠ a VOŠ, Třebíč, Hasskova 15, obor Účetnictví a finanční hospodaření je vyučován na odloučeném pracovišti v budově Obchodní akademie dr. Albína Bráfa, Bráfova tř. 9, Třebíč.


II. Přehled učebních plánů se schvalovacími doložkami

Schválilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky dne 18. září 1997 pod č. j. 29978/97 – 71, s účinností od 1. září 1997 počínaje 1. ročníkem

UČEBNÍ PLÁN

Studijní obor: 53-01-6 všeobecná sestra

Druh studia : studium absolventů základní školy

Forma studia: denní

Názvy vyučovacích předmětů Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku Celkem Odborné maturit.předměty
1. 2. 3. 4.
Povinné vyučovací předměty 33 33 34 34 134  
Společenskovědní a jazykové 11 9 6 6 32  
Český jazyk a literatura 3 2 2 3 10  
Cizí jazyk 3 3 3 3 12  
Latinský jazyk 2 - - - 2  
Občanská nauka 1 1 1 - 3  
Dějepis 2 1 - - 3  
Estetická výchova - 2(1) - - 2(1)  
Matematicko-přírodovědné 12 6 - - 18  
Matematika 3(1) 2(1) - - 5(2)  
Fyzika 2,5(0,5) 2(1) - - 4,5(1,5)  
Chemie 2,5(0,5) 2(1) - - 4,5(1,5)  
Biologie 2 - - - 2  
Výpočetní technika 2(2) - - - 2(2)  
Tělesná výchova 2 2 2 2 8  
Tělesná výchova 2 2 2 2 8  
Odborné 8 16 26 26 76  
Somatologie 4 - - - 4  
Patologie - 2 - - 2  
Mikrobiologie, epidemiologie a hygiena - 2 - - 2  
Psychologie a pedagogika - 2 2(1) 1(1) 5(2)  
Vnitřní lékařství - 1 2 2 5 OMP
Chirurgie - 2 1 2 5 OMP
Pediatrie - 1 2 - 3  
Gynekologie a porodnictví - - 2 - 2  
Neurologie - - - 2/- 1  
Psychiatrie - - - -/2 1  
Základy veřejného zdravot. - 1 - - 1  
Ošetřovatelství 4(2) 5(5) 4(1) 3(1) 16 OMP
Ošetřování nemocných - - 13(13) 16(16) 29(29) OMP

Schválilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky v dohodě s Ministerstvem zdravotnictví dne 27. 5. 1996 pod č. j. 20385/96-23, s účinností od 1. září 1996 počínaje prvním ročníkem.

 

UČEBNÍ PLÁN

Studijní obor: 53-51-7 diplomovaná všeobecná sestra

Druh studia : vyšší odborné studium

Forma studia: denní

Vyučovací předměty Počet hodin týdně v ročníku a semestru
1. ročník 2. ročník 3. ročník
zimní letní zimní letní zimní letní
Počet týdnů teoretické výuky 14 13 16 8 8 11
Počet týdnů praktické výuky 2 3 0 8 8 3
Povinné předměty (hod v týdnu) 28 28 28 28 28 26
A. Předměty ošetřovatelství
Ošetřovatelství 3(1) ZA 3(1) KZ 2(1) ZA 2(1) KZ 1(1) ZK  
Ošetřovatelské postupy 3(3) KZ 7(7) KZ 2(2) ZK      
Ošetřovatelství v klinických oborech   1(1) ZK 6(3) ZK 10(5) ZK 10(5) ZK 12(6) ZK
Výchova ke zdraví 3(1) ZK          
Klinická propedeutika   2(1) KZ 1(1) ZK      
Vnitřní lékařství     3 ZA 2 ZA 2 ZK  
Chirurgie     3 ZA 2 ZA 2 ZK  
Pediatrie     2 ZA 2 ZK    
Gynekologie a porodnictví       2 ZA 2 ZK  
Neurologie       2 ZK    
Psychiatrie       2 ZA 2 KZ 1 ZK
První pomoc   1(1) ZA 2(1) ZK      
Vybrané obory         5 KZ 6 KZ
B. Předměty zák. vědních oborů
Anatomie a fyziologie 4 ZA 2 ZK        
Patofyziologie a patologie   3 ZK        
Klini. Mikrobiologie a imunolo. 2 ZK          
C. Předměty společenských věd
Filosofie v ošetřovatelství 1 ZA          
Psychologie 2(1) KZ 2(1) KZ 2(1) KZ      
sociální a zdravot. psychologie 1(1) ZA 2(1) KZ 2(1) ZA 1(1) ZK    
Komunikace 2(2) ZA 2(2) KZ        
Sociologie 1 KZ          
Pedagogika v ošetřovatelství 1 KZ          
Etika v ošetřovatelství     1 ZA 1 KZ    
Management a adminis. v ošetř.         2 ZA 3(1) ZK
Právo a legislativa v ošetřovat.           2 KZ
Cizí jazyk 2(2) ZA 2(2) KZ 2(2)ZA 2(2) KZ 2(2) ZA 2(2) ZK
Latinský jazyk 1(1) KZ 1(1) ZK        
Informatika a výpoč. technika 2(2) ZK          
D. Předmět praktické výuky
Odborná praxe 2 t. KZ 3 t. KZ   8 t. ZK 8 t. ZK 3 t. ZK
Sportovní soustředění 1 t. ZA 1 t. ZA 1 t. ZA

Přehled využití jednotlivých týdnů v průběhu denního studia

Ročník I. II. III.
Semestr zimní letní zimní letní zimní letní
Výuka podle učebního plánu 16 16 16 16 16 14
- z toho teorie 14 13 16 8 8 11
- z toho odborná praxe 2 3 - 8 8 3
Samostudium a zkouškové období 3 3 3 3 3 3
Příprava k absolutoriu - - - - - 1
Absolutorium - - - - - 1
Čas. Rezerva (sport. soustředění) 1 1 1 1 1 1
Celkem 20 20 20 20 20 20

Poznámky k učebnímu plánu vyššího odborného studia oboru diplomovaná všeobecná sestra, denní studium

  1. ABS – odborný předmět pro teoretickou zkoušku absolutoria.
  2. Počet hodin v závorce udává počet hodin cvičení z celkového počtu týdenních hodin vyučovacího předmětu.
  3. Dělení studijní skupiny do pracovních skupin při cvičeních určí ředitel školy podle charakteru vyučování, podmínek školy a podle podmínek bezpečnosti práce a ochrany zdraví.

Nepovinné vyučovací předměty:

Aktivizace nemocných
Konverzace v dalším cizím jazyce
Tělesná výchova a sportovní hry
Alternativní postupy v ošetřovatelství
Základy biochemie
Základy biofyziky

  1. Nepovinné vyučovací předměty lze volit a stanovit podle podmínek školy a zájmu studentů.
  2. Učební osnovu nově zavedeného nepovinného předmětu schvaluje ředitel školy a předloží ji MZ ČR.
  3. Student se může přihlásit nejvýše do dvou nepovinných vyučovacích předmětů v jednom semestru.

Schválilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky dne 20. října 1997 pod č. j. 25462/97-71 s platností od 1. září 1998. Schvalovací doložka nabývá platnosti v případě zařazení studijního oboru do sítě MŠMT ČR.


UČEBNÍ PLÁN

Studijní obor: 63-37-7 finance a účetnictví

Druh studia : vyšší odborné studium

Forma studia: denní

Vyučovací předměty 1. ročník 2. ročník 3. ročník
zimní letní zimní letní zimní letní
První jazyk 3/3 ZK 3/3   3/3 ZK 3/3   4/4 ZK    
Druhý jazyk 3/3   3/3 ZK 3/3   3/3 ZK 2/2      
Matematika 4/2   4/2 ZK                
Účetnictví 6/4 ZK 6/4   4/2 ZK 4/2   4/4 ZK    
Ek. a řízení 4/0 ZK 4/0   4/2   4/2 ZK        
Daň. soustava         3/1 ZK 3/1   2/1 ZK    
Fin. Řízení         3/1   3/1 ZK 5/2 ZK    
Statistika 3/2   3/2 ZK                
Zákl. práva 3/0   3/0 ZK 3/0   3/0 ZK        
Výpoč. technika 2/2   2/2   2/2   2/2   2/2      
Cenné papíry                 2/0 ZK    
Ekonomie         2/0   2/0 ZK 2/0      
Obch. korespon.         2/2   2/2          
Soc. komunikace                 2/2      
Psychologie 2/0   2/0 ZK                
Volit. předmět                 3/1      
Praxe                     40  
Celkem 30   30   29   29   28   40  

Volit. předměty:

Bankovnictví
Pojišťovnictví
Celnictví

6/4 znamená: 6 hodin celkem, z toho 4 hod. cvičení nebo sem.

Nepovinné předměty:

Technika administrativy
Tělesná výchova


Rozvržení odborné praxe

Ročník 1. 2. 3. celkem
Týdny - - 16 16
Přepočet na prac. hodiny - - 640 640

Přehled využití týdenní doby

  1. ročník 2. ročník 3. ročník
  zimní letní zimní letní zimní letní
Teoretická výuka 16 16 16 16 16 -
Odborná praxe - - - - - 16
Zkoušk. období 3 3 3 3 3 -
Absolutorium - - - - - 3
Časová rezerva 1 1 1 1 1 1
Celkem 20 20 20 20 20 20

III. Výroční zpráva zdravotnických oborů SZŠ a VZŠ

1. Budova školy

Budova školy je od roku 1992 historickým majetkem Městského úřadu Třebíč.

2. Technické a materiální zajištění výuky

Ve škole je k dispozici 8 kmenových učeben a 4 menší odborné učebny. Jednotlivé učebny jsou v souladu s kapacitou školy efektivně využívány, mají v materiální a technické oblasti standardní až nadstandardní vybavení. Z celkového počtu učeben je 8 odborně zařízených, a to pro výuku:

somatologie1 učebna
ošetřovatelství3 učebny
psychologie1 učebna
fyziky a chemie1 učebna
výpočetní techniky1 učebna
cizí jazyky1 učebna

Pro výuku ošetřovatelství využívá škola tři odborné učebny. Učebny jsou mají nadstandardní vybavení zdravotnickou technikou, dobře vyhovují školní hygieně i nárokům na možnost využívat moderní didaktickou techniku. Současně jsou zařízeny tak, aby vhodně simulovaly nemocniční pokoj, vyšetřovnu nebo pracovnu sester, zařízení pro dospělé, pro omezeně pohyblivé nebo pro děti, pracoviště chirurgického nebo interního typu.

Tělocvična

Škola nemá vlastní tělocvičnu, ale pro výuku TEV škola využívá tělocvičnu Obchodní akademie Třebíč s moderně vybavenou halou, posilovnou a veškerým hygienickým zařízením.

V měsících září a červnu probíhá výuka na stadiónu Sokola Třebíč.


Domov mládeže

Škola nemá vlastní domov mládeže. V letošním školním roce bylo 19 zájemců o ubytování ubytováno na domovech mládeže SZeŠ, OA a SPŠT.


3. Údaje o pracovnících školy, jejich kvalifikaci, praxi a způsobilosti

Střední zdravotnická škola

Jméno a příjmení Dosažené vzdělání Odborná praxe v r. Pedagogická způsobilost Odborná způsobilost
Mgr. Helena Bačová VŠ filozofická fak. 14 Ano Ano
Mgr. Milada Brabcová VŠ pedagogická fak. 3 Ano Ano
Mgr. Jana Chalupníková VŠ filozofická fak. 16 Ano Ano
RNDr. Miroslav Dočkal VŠ přírodovědecká fak. 15 Ano Ano
Mgr. Pavel Kneslík VŠ pedagogická fak. 5 Ano Ne
Mgr Jiří Novotný VPP VŠ pedagogická fak. 34 Ano Ano
Mgr. Dana Pačísková VŠ pedagogická fak. 0 Ano Ano
PaedDr. Oldřich Růžička VŠ pedagogická fak. 21 Ano Ano
Mgr. Olga Skryjová VŠ filozofická fak. 28 Ano Ano
Mgr. Jitka Sýkorová VŠ filozofická fak. 6 Ano Ano
Mgr. Vanda Brodská VŠ filozofická fak. 18 Ano Ano
Mgr. Ladislava Neterdová VŠ pedagogická fak. 10 Ano Ano
Mgr. Marie Velebová VŠ filozofická fak. 32 Ano Ano
Stanislava Cíchová ÚSO, DPS 23 Ano Ne
Bc. Alena Francová VŠ lékařská fakulta, DPS 15 Ano Ne
Bc. Miroslava Kautová Studium pedagogické f. 1 Ne Ne
Eliška Kovařiková ÚSO, DPS 22 Ano Ne
Zdeňka Kudláčková ÚSO, DPS
Studium pedagogické f.
17 Ano Ne
Bc. Lubomíra Slámová VŠ lékařská fakulta
Studium pedagogické f.
16 Ne Ne
Josefa Zadražilová ÚSO, DPS
Studium lékařské fak.
21 Ano Ne
Externí pracovníci - dohody o činnosti
RNDr. Jan Buchníček Přírodovědecká fak.DPS7 35 Ano Ano
MUDr. Miloš Chmelíček Lékařská fak., DPS 51 Ano Ano
MUDr. Jiří Mašlaň Lékařská fak., DPS 18 Ano Ano
MUDr. Ivan Benda Lékařská fak., DPS 37 Ano Ano
MUDr. Jiří Kucharský Lékařská fak. 11 Ne Ano
MUDr. Jiří Dubrava Lékařská fak. 6 Ne Ano
Ludmila Dreslerová   32 Ano Ano
MUDr. Josef Štumar Lékařská fak. 26 Ne Ano
MUDr. Petr Konečný Lékařská fak. 13 Ne Ano
MUDr. Tomáš Madrý Lékařská fak. 15 Ne Ano
MUDr. Lubomír Novotný Lékařská fak. 19 Ne Ano
MUDr. Milan Březina Lékařská fak. 17 Ne Ano
MUDr. Jan Kozák Lékařská fak. 16 Ne Ano
MUDr. Zuzana Janoštíková Lékařská fak. 14 Ne Ano
MUDr. Pavel Franc Lékařská fak. 6 Ne Ano
MUDr. Lenka Hronzová Lékařská fak. 9 Ne Ano
MUDr. Ondřej Toman Lékařská fak. 2 Ne Ano
MUDr. Hana Němcová Lékařská fak., DPS 31 Ano Ano

Vyšší zdravotnická škola

Jméno a příjmení Dosažené vzdělání Odborná praxe v r. Pedagogická způsobilost Odborná způsobilost
PhDr. Jaroslava Solařová VŠ filozofická fak. 25 Ano Ano
Mgr. Jana Chalupníková VŠ filozofická fak. 16 Ano Ano
Josefa Zadražilová ÚSO, DPS
Studium lékařské fak.
21 Ano Ne
Mgr. Vanda Brodská VŠ filozofická fak. 18 Ano Ano
Mgr. Ladislava Neterdová VŠ pedagogická fak. 10 Ano Ano
Mgr. Olga Skryjová VŠ filozofická fak. 28 Ano Ano
Zdeňka Kudláčková ÚSO SZŠ Třebíč, DPS
Studium UP Olomouc
17 Ano Ne
Bc.Věra Gráfová VPP VŠ lékařská fakulta 15 Ne Ne
PaedDr. Oldřich Růžička VŠ pedagogická fak. 21 Ano Ano
Mgr. Pavel Kneslík VŠ pedagogická fak. 5 Ano Ne
Externí pracovníci - dohoda o činnosti + dohoda o provedení práce
MUDr. Miloš Chmelíček VŠ lékařská fak. 51 Ano Ano
MUDr. Jiří Mašlaň VŠ lékařská fak. 18 Ano Ano
MUDr. Hana Vermousková VŠ lékařská fak. 9 Ne Ano
MUDr. Luděk Vybíral VŠ lékařská fak 8 Ne Ano
MUDr. Jindra Stříbrská VŠ filozofická fak. 16 Ano Ano
MUDr. Alexandra Vosátková VŠ lékařská fak. 7 Ne Ano
MUDr. Jarmila Janovská VŠ lékařská fak. 14 Ne Ano
Mgr. Rudolf Zelený VŠ právnická fak. 21 Ne Ano
MUDr. Pavel Franc VŠ lékařská fak. 6 Ne Ano

Provozní pracovníci

Jméno a příjmení Dosažené vzdělání Odborná praxe v r.
Eva Urbancová ÚSO 23
Eva Malenová ÚSO 20
Kateřina Čermáková ÚSO 2
Roman Štark SO 19
Oldřiška Nováčková SO 19
Marie Pitourová O 31
Jiřina Hemalová O 26
Vlasta Ondráčková ÚSO 38
Věra Tůmová ÚSO 38

4.Údaje o vzdělávání – SZŠ

Údaje o přijímacím řízení do 1. roč. SZŠ ve šk. r. 2000/2001

  Přihlášení žáci Přijatí žáci
1. kolo 55 50
2. kolo 37 10
další kolo 1 1
Celkem 93 61

Kriteria – bodové hodnocení:

průměry za pololetí na ZŠ

 1,0 - 1,710 bodů
nad1,7 - 1,88 bodů
nad1,8 - 1,96 bodů
nad1,9 - 2,04 body
nad2,0 - 2,12 body
nad2,10 bodů
za průměry maximálně30 bodů
český jazyk maximum30 bodů
biologie maximum30 bodů
 
celkem maximálně90 bodů
 
Bodový limit pro přijetí50 bodů

průměr uchazečů na ZŠ

  • 2. pololetí 1998 – 1,65
  • 1. pololetí 1999 – 1,62

  • Hodnocení 1., 2. a 3. ročníku

    1.A Mgr. Helena Bačová 2. pololetí 1999/2000
    CJL ANJ NEJ LAJ OBN DEJ MAT FZ CHE BIO VT TEV SOM OSN Chov. Zam. Neoml. Prum. Prosp. Nedost.
    2 2   2 1 2 4 3 3 1 2 1 1 1 1 8 0 1,92 P 0
    2 3   3 1 4 4 3 4 1 2 1 2 1 1 27 0 2,38 P 0
    4 4   3 1 3 5 4 4 3 3 2 3 2 1 101 0 3,15 N 1
    2 1   2 1 3 4 3 4 1 2 1 3 1 1 8 0 2,15 P 0
    4 4   3 1 4 4 4 4 2 2 1 4 2 1 35 0 3,00 P 0
    3   3 2 1 3 4 3 4 3 2 0 2 2 1 57 0 2,46 P 0
    3 4   3 1 3 3 2 4 2 2 2 3 2 1 122 0 2,62 P 0
    4 4   3 1 3 4 4 3 3 2 1 3 2 1 120 0 2,85 P 0
    3   4 2 1 2 4 3 3 2 2 1 2 2 1 19 0 2,38 P 0
    3 3   3 1 2 3 2 3 2 2 1 2 2 1 19 0 2,23 P 0
    3   2 2 1 2 4 3 4 2 1 1 2 1 1 9 0 2,15 P 0
    2   3 2 1 3 3 4 3 2 1 2 3 2 1 79 0 2,38 P 0
    2   3 2 1 2 2 2 2 1 2 1 1 1 1 35 0 1,69 P 0
    2   3 2 1 3 3 2 3 2 1 1 2 1 1 23 0 2,00 P 0
    4   4 4 4 4 4 4 5 3 3 2 4 3 1 182 0 3,69 N 1
    3   3 2 1 3 2 2 2 1 1 1 2 1 1 0 0 1,85 P 0
    3 2   2 1 3 3 3 3 1 2 1 3 2 1 98 0 2,23 P 0
    2   3 2 1 3 1 1 2 1 1 1 1 1 1 0 0 1,54 P 0
    3   3 3 1 3 3 3 3 1 2 1 3 2 1 16 0 2,38 P 0
    2   2 2 1 3 2 2 2 1 2 1 1 1 1 69 0 1,69 P 0
    3 2   3 1 3 2 3 3 2 2 1 3 2 1 54 0 2,31 P 0
    2 3   1 1 2 1 2 2 1 2 1 1 1 1 34 0 1,54 P 0
    3   3 2 1 3 5 3 3 2 3 2 2 1 1 49 0 2,54 N 1
    3   3 3 1 4 3 2 3 1 2 2 2 1 1 40 0 2,31 P 0
    2 1   2 1 3 2 2 3 1 2 1 1 1 1 37 0 1,69 P 0
    2   4 3 1 3 4 3 3 2 3 1 3 1 1 79 0 2,54 P 0
    2   2 2 1 2 4 3 3 1 1 1 1 1 1 36 0 1,85 P 0
    3   4 3 1 3 4 3 4 1 2 1 3 1 1 74 0 2,54 P 0
    3   4 3 1 2 3 3 3 1 2 2 3 1 1 172 0 2,38 P 0
    3 4   3 1 2 4 3 4 2 2 2 2 2 1 95 0 2,62 P 0
    3 3   1 1 3 3 2 4 1 1 1 3 2 1 132   2,17 P 0
    2,74 2,86 3,12 2,42 1,10 2,84 3,26 2,77 3,23 1,61 1,90 1,23 2,29 1,48 1,00 59   2,30    
    1829 0 3
    0 0% PsV
    28 90% P
    3 10% N
    0 0% nekl.
    31 žáků
    2chlapci
    29dívek

    1. B Mgr. Pavel Kneslík   2. pololetí 1999/2000
    CJL ANJ NEJ LAJ OBN DEJ MAT FYZ CHE BIO VYT TEV SOM OSE Chov. Ajk Zam. Neoml. Prum. Prosp. Nedost.
    4 5   3 2 4 4 4 4 2 3 o 4 3 2 2 175 2 3,50 N 1
    2 2   3 2 3 3 4 4 2 2 2 3 2 1 1 53 0 2,62 P 0
    4   3 2 2 4 2 4 3 3 2 2 4 3 1   136 3 2,92 P 0
    2 3   3 1 3 3 3 3 2 2 1 3 1 1 1 0 0 2,31 P 0
    2   2 2 2 3 3 3 2 1 2 1 1 2 1   6 0 2,00 P 0
    3   4 2 2 3 4 3 4 2 1 1 3 2 1   13 0 2,62 P 0
    2 4   2 2 4 4 4 4 1 2 2 3 2 1 1 97 0 2,77 P 0
    3 3   3 1 3 3 3 3 2 1 2 2 2 1 1 27 0 2,38 P 0
    4 3   3 3 3 4 4 4 2 3 2 3 2 1 1 56 0 3,08 P 0
    2 2   2 2 3 3 3 3 2 2 1 3 1 1 1 91 0 2,23 P 0
    3   3 2 3 4 4 4 5 2 4 2 3 2 1   71 0 3,15 N 1
    4   4 3 2 4 4 4 4 3 1 1 4 3 1   60 0 3,15 P 0
    3 4   3 1 4 4 4 4 2 2 2 3 2 1 1 128 0 2,92 P 0
    2   3 3 1 3 3 3 3 2 1 1 3 2 1   0 0 2,31 P 0
    3 4   3 2 4 4 4 4 3 4 1 4 3 1 1 53 0 3,31 P 0
    2   3 2 2 3 3 3 3 2 2 1 4 2 1   41 0 2,46 P 0
    4   4 3 1 4 4 4 4 3 3 2 4 3 1   111 0 3,31 P 0
    2   3 4 1 4 4 3 3 1 2 1 3 2 1   82 3 2,54 P 0
    2 3   3 1 4 3 3 3 1 3 1 2 2 1 1 0 0 2,38 P 0
    2   2 1 1 3 3 2 2 1 1 1 1 1 1   0 0 1,62 P 0
    4   3 3 1 3 4 3 3 2 2 2 3 2 1   152 0 2,69 P 0
    2   3 2 2 3 3 1 3 1 2 1 2 1 1   28 0 2,00 P 0
    2 2   3 2 3 3 3 3 1 2 1 2 2 1 1 49 0 2,23 P 0
    3   4 2 3 3 4 4 4 3 3 1 4 2 1   49 0 3,08 P 0
    2   2 1 1 2 3 2 3 2 2 1 3 1 1   42 0 1,92 P 0
    4 4   3 2 4 4 4 4 3 2 1 4 2 1 1 24 0 3,15 P 0
    4   3 3 2 4 3 4 4 2 2 1 4 2 1   68 0 2,92 P 0
    3 3   3 1 4 4 4 4 2 2 1 4 2 1 1 49 0 2,85 P 0
    3   4 3 2 3 4 4 4 2 2 1 4 3 1   49 0 3,00 P 0
    3 4   3 2 4 4 3 4 2 2 1 4 3 1 1 48 0 3,00 P 0
    3   3 3 2 3 4 4 4 2 1 1 4 3 1   56 0 2,85 P 0
    2,84 3,29 3,12 2,61 1,74 3,42 3,52 3,39 3,52 1,97 2,10 1,30 3,16 2,10 1,03   59 0,26 2,69
    1814 8 2
    0 0% PsV
    29 94% P
    2 6% N
    0 0% nekl.
    31 žáků
    2 chlapci
    29 dívek

    2. A Eliška Kovaříková   2. pololetí 1999/2000
    CJL ANJ NEJ OBN DEJ ESV MAT FZ CHE TEV PAT MEH PSP VNL CHI PED ZVZ OSE OSN Chov. Zam. Neoml. Prum. Prosp. Nedost.
    3   2 1 2 2 2 2 3 1 2 1 1 3 2 2 3 2   1 76 0 2,00 P 0
    3 3   1 3 2 2 3 3 1 3 2 2 2 3 2 1 3   1 16 0 2,29 P 0
    3 2   1 2 2 3 2 4 2 2 2 1 3 2 2 2 3   1 83 0 2,24 P 0
    3   3 1 3 1 2 2 4 1 2 1 1 2 1 2 2 2   1 40 0 1,94 P 0
    3 2   1 3 1 3 3 3 1 1 1 1 2 1 1 2 1   1 34 0 1,76 P 0
    3 1   1 3 2 3 3 4 1 3 2 2 3 1 2 2 2   1 95 0 2,24 P 0
    2 2   1 1 1 1 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1   1 50 0 1,24 PsV 0
    3   2 1 1 2 1 1 3 1 1 1 1 2 1 2 2 3   1 48 0 1,65 P 0
    2 3   1 2 1 2 2 3 1 2 2 1 2 2 1 1 2   1 22 0 1,76 P 0
    4   4 2 4 2 4 4 4 2 4 4 2 4 2 3 2 3   1 46 0 3,18 P 0
    3 3   1 3 2 2 2 4 1 2 3 2 3 2 3 1 2   1 9 0 2,29 P 0
    3 2   1 3 2 3 3 3 1 3 3 1 3 2 2 2 2   1 54 0 2,29 P 0
    3 3   1 3 1 3 3 3 1 2 2 1 2 2 2 1 2   1 37 0 2,06 P 0
    4   3 2 3 1 4 3 4 2 4 3 3 4 3 3 3 2   1 32 0 3,00 P 0
    3 3   1 3 1 3 2 3 1 2 3 1 3 3 3 3 2   1 20 0 2,35 P 0
    3 3   1 3 2 4 4 4 1 3 3 3 3 3 3 2 2   1 42 0 2,76 P 0
    3 2   1 3 1 3 2 4 1 2 2 2 3 2 2 1 2   1 0 0 2,12 P 0
    3   3 1 3 2 3 2 4 1 3 2 2 2 2 2 2 2   1 90 0 2,29 P 0
    3   3 2 3 1 3 3 3 2 4 3 1 3 3 3 2 1   1 55 0 2,53 P 0
    3 3   2 3 1 3 3 3 2 3 3 2 4 3 3 2 2   1 34 0 2,65 P 0
    3   3 1 3 1 4 3 4 1 3 2 2 3 2 2 2 2   1 30 0 2,41 P 0
    4   4 2 4 1 4 3 4 1 4 3 3 4 3 4 2 3   1 57 0 3,12 P 0
    3   3 2 2 2 3 3 3 1 3 2 1 3 2 2 2 2   1 62 0 2,29 P 0
    1 1   1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1   1 54 0 1,06 PsV 0
    3   3 1 2 1 3 2 4 1 2 3 1 2 2 3 2 1   1 66 0 2,12 P 0
    3   2 2 3 2 4 2 4 1 3 2 2 3 1 2 2 2   1 96 0 2,35 P 0
    4   3 1 3 1 4 4 4 1 4 3 2 3 3 2 2 2   1 54 0 2,71 P 0
    4   3 1 2 1 3 3 3 1 2 2 2 3 1 2 2 2   1 64 0 2,18 P 0
    2,96 2,36 3,00 1,24 2,64 1,44 2,76 2,52 3,40 1,20 2,48 2,20 1,56 2,68 2,04 2,24 1,84 2,00   1,00 46,08   2,23    
    1366 0
    2 7% PsV
    26 93% P
    0 0% N
    0 0% nekl.
    28 žáků
    1 chlapec
    27 dívek

    2. B   Ladislava Neterdová   2. pololetí 1999/2000
    CJL ANJ NEJ OBN DEJ ESV MAT FYZ CHE TEV PAT MEH PSP VNL CHI PED ZVZ OSE Chov. Zam. Neoml. Prum. Prosp. Nedost.
    3   3 1 2 2 3 4 3 1 3 3 1 3 3 3 3 2 1 110 0 2,53 P 0
    3   3 1 2 2 2 3 3 1 2 3 2 2 3 2 2 1 1 88 0 2,18 P 0
    3 4   3 4 1 3 3 4 1 3 3 2 2 4 3 2 3 1 143 0 2,82 P 0
    4   3 1 4 1 4 3 3 2 3 4 2 5 4 3 3 2 1 135 0 3,00 N 1
    3   3 3 3 2 3 3 4 1 2 3 1 2 4 3 3 2 1 120 0 2,65 P 0
    3   3 1 3 1 2 3 3 1 3 3 1 2 3 2 2 2 1 98 0 2,24 P 0
    4   3 2 3 1 3 3 4 1 2 2 2 2 4 3 2 2 1 89 0 2,53 P 0
    4   3 2 4 1 4 4 4 2 3 4 3 3 4 3 3 3 1 97 0 3,18 P 0
    3   4 1 3 1 4 4 4 1 3 3 2 3 3 3 2 3 1 55 0 2,76 P 0
    3   3 2 3 1 4 4 3 1 2 4 1 2 4 2 3 2 1 97 0 2,59 P 0
    3 3   1 3 2 4 2 3 1 3 3 1 2 4 2 3 2 1 41 0 2,47 P 0
    2   3 1 2 1 3 2 3 1 2 1 1 2 2 2 1 1 1 8 0 1,76 P 0
    3   4 2 4 1 4 4 4 2 4 4 2 3 3 2 2 2 1 93 0 2,94 P 0
    2   2 1 3 2 1 3 3 1 2 2 1 2 2 2 1 1 1 62 0 1,82 P 0
    3 2   2 3 2 5 3 4 1 4 3 3 3 4 3 2 2 1 47 0 2,88 N 1
    2 2   3 3 1 3 2 4 1 2 2 1 2 3 1 1 2 1 0 0 2,06 P 0
    1 2   1 1 1 3 3 3 1 2 2 1 2 3 2 1 2 1 4 0 1,82 P 0
    3 2   2 2 2 2 3 3 1 2 2 2 2 1 2 2 2 1 25 0 2,06 P 0
    2   1 1 2 2 3 3 3 1 1 2 1 2 1 1 1 1 1 10 0 1,65 P 0
    2 3   1 1 2 3 3 3 1 2 2 2 2 3 2 2 3 1 40 0 2,18 P 0
    4 4   2 3 2 4 3 4 1 3 2 2 3 4 3 2 3 1 124 0 2,88 P 0
    3   4 1 3 1 4 4 3 1 3 3 3 4 4 3 3 4 1 26 0 3,00 P 0
    3 3   1 2 1 3 3 4 1 2 3 1 3 3 3 2 2 1 38 0 2,35 P 0
    2,92 2,78 3,07 1,58 2,79 1,42 3,25 3,21 3,46 1,17 2,63 2,79 1,79 2,58 3,21 2,46 2,04 2,17 1,00 70   2,50    
    1550 0 2
    0 0% PsV
    21 91% P
    2 9% N
    0 0% nekl.
    23 žáků
    0 chlapců
    23 dívek

    3. A   Lubomíra Slámová   2. pololetí 1999/2000
    CJL ANJ OBN TEV PSP VNL CHI PED GYP OSE OSN Chov. Zam. Neoml. Prum. Prosp. Nedost.
    2 3 2 1 1 3 3 3 1 2 2 1 38 0 2,09 P 0
    2 1 1 1 1 2 2 2 1 1 1 1 61 0 1,36 PsV 0
    3 2 2 1 1 2 2 3 1 2 1 1 52 0 1,82 P 0
    2 2 2 1 1 3 2 2 2 2 2 1 82 0 1,91 P 0
    2 1 1 1 1 2 1 2 2 2 2 1 159 0 1,55 P 0
    3 2 3 2 1 3 3 3 2 2 2 1 137 0 2,36 P 0
    4 4 4 2 2 4 3 4 2 4 4 1 130 0 3,36 P 0
    3 3 2 1 2 2 3 3 2 3 3 1 45 0 2,45 P 0
    2 1 1 1 1 2 1 2 2 1 1 1 65 0 1,36 PsV 0
    4 4 3 2 2 4 2 3 2 3 3 1 175 0 2,91 P 0
    4 4 4 1 2 4 3 4 3 4 3 1 48 0 3,27 P 0
    3 3 2 1 2 3 2 4 2 3 2 1 138 0 2,45 P 0
    2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 134 0 1,09 PsV 0
    3 4 2 2 1 3 2 3 3 2 2 1 48 0 2,45 P 0
    4 4 3 2 1 4 3 3 2 3 2 1 95 0 2,82 P 0
    3 4 4 1 2 4 3 3 3 3 2 1 105 0 2,91 P 0
    2 2 1 1 1 3 2 2 1 2 2 1 85 0 1,73 P 0
    3 2 2 1 1 3 2 2 2 2 2 1 98 0 2,00 P 0
    2,42 2,52 2,22 1,28 1,33 2,89 2,22 2,72 1,89 2,33 2,06 1,00 128   2,22    
    1695 0 0
    3 17% PsV
    15 83% P
    0 0% N
    0 0% nekl.
    18 žáků
    1 chlapec
    17 dívek

    3.B   Josefa Zadražilová   2. pololetí 1999/2000
    CJL ANJ NEJ OBN TEV PSP VNL CHI PED GYP OSE OSN Chov. Zam. Neoml. Prum. Prosp. Nedost.
    3 2   1 2 2 2 2 2 2 2 3 1 124 0 2,09 P 0
    2   2 1 1 1 2 2 1 1 2 2 1 68 0 1,55 P 0
    2 2   1 1 1 1 2 2 2 2 2 1 24 0 1,64 P 0
    3 3   1 2 2 2 3 3 2 3 2 1 139 0 2,36 P 0
    3 4   1 1 2 1 3 3 2 2 2 1 55 0 2,18 P 0
    3 2   1 2 2 3 3 1 3 3 3 1 106 0 2,36 P 0
    3 3   1 2 1 2 1 1 2 2 3 1 199 0 1,91 P 0
    3   3 1 1 3 3 2 3 2 3 2 1 100 0 2,36 P 0
    4 3   1 2 3 3 3 3 2 3 3 1 156 0 2,73 P 0
    3 3   1 1 1 2 1 2 1 1 3 1 51 0 1,73 P 0
    3   3 1 1 3 1 3 3 1 2 1 1 16 0 2,00 P 0
    3 3   1 1 4 3 3 4 2 3 2 1 51 0 2,64 P 0
    2   2 1 1 2 2 2 2 2 1 1 1 0 0 1,64 P 0
    3   3 1 1 2 1 1 1 1 2 2 1 48 0 1,64 P 0
    3 2   1 2 1 2 2 1 1 2 2 1 77 0 1,73 P 0
    3   3 1 2 1 2 2 1 1 1 2 1 120 0 1,73 P 0
    4   3 1 1 3 3 3 3 3 3 2 1 42 0 2,64 P 0
    3   2 1 1 2 1 2 1 1 2 2 1 39 0 1,64 P 0
    3   3 1 1 2 2 3 3 3 2 3 1 21 0 2,36 P 0
    2,95 2,70 2,67 1,00 1,37 2,00 2,00 2,26 2,11 1,79 2,16 2,21 1,00 75,6 0,0 2,05    
    1436 0 0
    0 0% PsV
    19 100% P
    0 0% N
    0 0% nekl.
    19 žáků
    0 chlapců
    19 dívek

    Přehledné údaje o výsledcích maturitních zkoušek

    Opravná maturitní zkouška – podzimní termín

    MZ z ČJL vykonaly: 2 žákyně
    Výsledky MZ:
    - nedostatečný
    - dobrý

    Opravná maturitní zkouška – jarní termín

    MZ vykonala: 1 žákyně
    Výsledky MZ: - prospěla


    5. Výchovně vzdělávací aktivity učitelů a žáků SZŠ mimo výuku

    Činnost tříd

    Třída 1. A v rámci předvánočních akcí směřovaných k veřejnosti nekonvenčně zdramatizovala a nastudovala / včetně výroby masek a kulis / Čapkovu pohádku Jak pejsek a kočička slavili vánoce. Toto představení pak předvedli na ZŠ TGM Třebíč jednou v dopoledních hodinách pro 1. stupeň, podruhé odpoledne pro školní družinu. Součástí vystoupení byla celá řada soutěží s odměnami a zpěv koled a vánočních písní.
    Dále se třída zapojila do soutěže o nejlepší předvánoční výzdobu školy. 6 studentek spolupracovalo se Sdružením pro pomoc mentálně postiženým.
    Třída není příliš iniciativní, ale velmi ochotně se do dané činnosti zapojí.
    Třídní učitelka: Mgr. Helena Bačová

    Třída 1. B si vytvořila výborný kolektiv. V předvánoční době naprosto samostatně zorganizovala kulturní vystoupení v mateřské škole na ul. Kubišova. V soutěži o nejlepší vánoční výzdobu se umístila na 3. místě.
    Třídní učitel: Mgr. Pavel Kneslík

    Třída 2. A Třída je velice aktivní.
    Zajištění programu, výzdoba a úklid sálu na Mikulášské besídce, pomoc při občerstvení pro SPMP.
    Vánoční program pro mateřskou školu na ul. Fr. Hrubína.
    Kulturní program - zpěv, kytara při setkání s bývalými zaměstnanci školy.
    Vánoční výzdoba třídy.
    Studentské centrum - přednáška - “Sexuální výchova” (problematika žen).
    Celoroční pomoc při studentském centrum – měření TK. Účast na Dnu zdraví, na Květinovém dnu. Účast na akcích pořádaných nemocnicí – výročí založení nemocnice, slavnostní otevření operačních sálů.
    Předlékařská PP – na základních školách.
    Třídní učitelka: Eliška Kovaříková

    Třída 2. B připravila k navození vánoční atmosféry pro klienty oddělení Následné péče na Družstevní ulici v Třebíči besídku. Žákyně zde zazpívaly koledy a zarecitovaly básně s vánoční tématikou. Po kulturním vystoupení byly předány pro radost klientů drobné dárky a malá přáníčka.

    Dále se třída zapojila do předvánoční výzdoby školy, 3 žákyně celoročně spolupracují se Sdružením pro pomoc mentálně postiženým v Třebíči, 6 žákyň se zúčastnilo akce zvané Květinový den a 3 žákyně nabídly svou pomoc při hipoterapii v nemocnici.
    Třídní učitelka: Mgr. Ladislava Neterdová

    Třída 3. A se aktivně zapojila do organizace Dne zdraví. Dále se pravidelně zúčastnila akcí Studentského centra. Často žáci navštěvovali základní školy v okrese Třebíč a učili děti základům první pomoci. Také si připravili přednášky , které proběhly v rámci projektů na podporu zdraví v městských knihovnách.
    V předvánoční době třída nastudovala hudební program pro nemocné na interním oddělení naší nemocnice, dále žáci upekli perníčky a namalovali přání k svátkům, které rozdali pacientům i zdravotnickému personálu.
    Třída na sebe vzala veškerou organizaci reprezentačního plesu.
    Třídní učitelka: Bc. Lubomíra Slámová

    Třída 3. B Účast na Dnu zdraví.
    PPP - na základních školách.
    Účast na různých akcích pořádaných nemocnicí Třebíč (výročí založení nemocnice, slavnostní otevření operačních sálů).
    Mikulášská besídka – zajištění kulturního programu a občerstvení.
    Třída 3.B letošního roku strávila chvíle předvánoční pohody při kytaře, písničkách a vyprávění.
    Třídní učitelka: Josefa Zadražilová

    Odborná činnost

    Spolupráce s transfúzní stanicí

    Žákyně a žáci prvních ročníků pomáhají při odběru krve od dobrovolných dárců. Každé pondělí a středu, po celý školní rok, odchází na transfúzní oddělení třebíčské nemocnice. Žákyně se zde učí komunikovat s klientem, s personálem. Je to vůbec první pracovní kontakt s nemocničním prostředím. Shlédnou zde celý postup při odběru krve, poznatky pak využijí při dalším studiu. O tuto akci je oboustranný zájem.
    Zpracovala: Josefa Zadražilová

    Kurz znakové řeči

    Výuku znakové řeči iniciovaly žákyně 2. A a také se jí v hojném počtu zúčastnily. Lektorkou výuky je paní Alena Válková. Kurz začal v září s počtem 32 účastníků, ukončilo úspěšně 17 posluchačů, kteří obdrželi dne 23.6. 2000 “Potvrzení o jednoročním kurzu výuky znakové řeči”. Kurz znakové řeči bude pokračovat i v příštím školním roce.
    Výuka znakové řeči přináší možnost komunikace se sluchově postiženými, zvláště vzhledem k profesnímu zaměření naší školy.
    Zpracovala: Eliška Kovaříková

    Spolupráce se sdružením pro mentálně postižené

    Spolupráce má již tradici, má několik podob. Jsou to akce sportovní, kulturně společenské a klubová činnost.

    Společenské akce:

    1. Žákyně připravily společně se SPMP Mikulášskou besídku. Postaraly se o výzdobu stolů a sálu. Pomáhaly při občerstvení. Zajistily kulturní program s rejem čertů a Mikulášů.
    2. Pomoc při pořádání reprezentačního plesu.
      Děvčata a chlapec provázeli přítomné večerem. Jiné se zdárně ujaly organizování tomboly, ostatní se věnovaly výzdobě stolů a programu s dětmi. Děvčata se stačila postarat i o zajištění šatny. I tento již 4. reprezentační ples se vydařil k uspokojení všech zúčastněných.

    Sportovní akce

    Žákyně se zúčastnily sportovního dne na pláži u Hartvíkovic. Bylo to krásné odpoledne plné her, soutěží a rozzářených dětských očí.


    Klubová činnost

    Každé sudé úterý 3 – 5 žákyň se zúčastňuje na celoroční klubové činnosti pro mentálně postižené (hlavně žákyně 2. ročníků). Klub probíhá odpoledne od 14. – 16. hodiny. Žákyně si předem připraví program a pod vedením odborné učitelky pak pracují s dětmi. Program je uzpůsoben tak, aby mohly spolupracovat všichni i méně zdatné děti. Klub navštěvuje pravidelně 12 – 16 dětí s různým postižením. Ve školním roce 1999 – 2000 se uskutečnilo 17 klubových setkání.
    Práce s mentálně postiženou mládeží má pozitivní vliv na rozvoj osobnosti žákyň, nejenom v oblasti občanské, ale i profesní.
    Zpracovala: Eliška Kovaříková, Josefa Zadražilová

    Přednášky předlékařské první pomoci na základních školách

    Spolupráce při výuce předlékařské první pomoci na základních školách okresu Třebíč se pomalu, ale jistě stává tradicí.
    Studenti SZŠ své vědomosti a dovednosti předávali na 9 základních školách. Přednášky proběhly celkem v 71 třídách.
    Nejvíce akcí se uskutečnilo na dvou velkých základních školách a to na ZŠ Kpt. Jaroše a ZŠ T.G. Masaryka v Třebíči. Přednášky studentů se setkaly se zájmem a s ohlasy žáků jak při výuce, tak i ve školních družinách.
    Po celý školní rok naše studentky jedenkrát za čtrnáct dní docházely na ZŠ T. G. Masaryka v Třebíči, kde ve školní družině spolupracovaly s žáky této sportovní školy. Témata přednášek byla zaměřena na zvládnutí základů předlékařské první pomoci, obvazovou techniku, dětské úrazy, tonutí, ošetření drobného poranění. Velký ohlas měly přednášky o nejčastějších alergických reakcích. V měsíci listopadu probíhala na této škole akce zvaná Zdravá školní družina. Studenti naší školy na cvičném modelu předváděli a učili žáky správný postup při čištění zubů.
    Na ZŠ Kpt. Jaroše v Třebíči byla výuka předlékařské první pomoci rozšířena o několik přednášek na téma kontakt s nevidomými občany.
    Některé základní školy zařazují téměř pravidelně do plánu školy den, který je věnovaný základům předlékařské první pomoci. Například ZŠ Budišov patří mezi školy kde se všechny třídy zúčastnily přednášek a praktického procvičování základů předlékařské první pomoci.
    Zpracovala: Bc. Alena Francová


    Plán protidrogové prevence a jeho realizace

    Ve školním roce 1999 – 2000 byl na naší škole realizován preventivní protidrogový program. Cílem programu bylo zefektivnit výchovně vzdělávací působení na dospívající žáky. Vytyčili jsme si tyto základní úkoly:

    V minimálním preventivním protidrogovém programu jsme pomohli žákyním zejména prvních ročníků v adaptaci na nové prostředí. K navázání důvěry a osobního kontaktu sloužily na začátku školního roku odpolední schůzky s žáky, kde pod vedením učitelky psychologie a protidrogové preventistky Mgr. Ladislavy Neterdové se seznamovali se zásadami efektivního učení a se zásadami domácí přípravy na výuku. Tato intervence směřovala k poskytnutí informací o možnosti využití Minipsychologické poradny, kde mohli žáci řešit složité osobní problémy v rodině i ve škole.

    Dále byla navázána úzká spolupráce s PhDr. Janou Matějkovou z Okresní pedagogicko-psychologické poradny v Třebíči, která ochotně a velmi profesionálně poskytovala odbornou péči našim studentkám.

    Už po několikáté se nám dobře osvědčila schůzka rodičů s PhDr. Janou Matějkovou na téma: “Aktuální informace o situaci v oblasti drogové závislosti.” Ve škole byl zřízen informační panel, kde byly v každém měsíci aktualizovány informace z protidrogové problematiky a psychologie, například: zásady pro kamarádský přístup, příznaky při užívání návykových látek a prevence kouření.

    Ke zjišťování zpětné vazby slouží schránka na dotazy a tzv. inzertní služba, jež se nám bohužel neosvědčila. Žákyně ji nevyužívají.

    Dále protidrogový program zahrnoval spolupráci s ostatními odborníky a to zejména:

    Pro školní rok 2000/2001 je připraveno pro žáky prvních ročníků víkendové setkání s názvem Protidrogový program ”GO” . Setkání má umožnit, aby se přechod na novou školu nápor řady povinností a sžívání se s novým kolektivem nestal pro žáky stresovou situací. K tomu jim bude pomáhat psycholog a učitelé prostřednictvím sociálně-psychologických her. Program připravila Mgr. Ladislava Neterdová ve spolupráci s PhDr. J. Matějkovou z Okresní pedagogicko psychologické poradny v Třebíči.
    Zpracovala: Mgr. Ladislava Neterdová


    Květinový den

    Zdravotnická škola se 10.května opět podílela ne celostátní akci Květinový den, kterou již počtvrté organizovala Liga proti rakovině.
    Od 8 do 11 hodin mohli občané na různých místech města Třebíče potkat 7dvojic dívek, které nabízely kolemjdoucím žlutý kvítek. Studentky byly vybaveny propagačním deštníkem, letáčky s radami pro zdravou výživu a pokladničkou. Všichni, kteří přispěli na onkologický výzkum, byli obdarováni květinou.
    Veřejnost byla dobře informována sdělovacími prostředky a její vstřícný přístup se projevil na výši vybrané sumy. Občané Třebíče přispěli na onkologický výzkum částkou 12 735 Kč.


    Projekty podpory zdraví

    Tyto akce proběhly v měsíci květnu a byly organizovány městskými knihovnami v Třebíči.
    Naši studenti se do těchto akcí aktivně zapojily. Připravili si přednášky na téma : Prevence zubního kazu u dětí mladšího školního věku a základy první pomoci pro děti staršího školního věku, tato přednáška byla zakončena testem znalostí z PP.
    Další akce byla připravena pro důchodce – měření TK a P, výpočet optimální váhy. Akce byla doplněna přednáškou o zdravé výživě a nabídkou letáčků.
    Zpracovala: Bc. Lubomíra Slámová


    Studentská odborná činnost

    Dne 29. 3. 2000 se uskutečnila na naší škole Středoškolská odborná činnost (dále jen SOČ). SOČ je dobrovolná zájmová činnost žáků, jejímž posláním je:

    Soutěžilo se v oboru zdravotnictví a speciální pedagogika.

    SOČ se zúčastnily tyto žákyně:

    Lucie Mayerová z Gymnázia Třebíč
    Téma: Ohrožení a postižení dítěte
    Ve své práci žákyně uvádí přehled tělesných a duševních vad v prenatální i postnatálním období života dítěte. Dále poskytuje rady, jak se k těmto dětem chovat a jak k nim přistupovat.
    V závěru práce autorka neopomenula zdůraznit význam sociálního prostřední, zejména rodiny, které je pro vývoj dítěte velmi důležité. Příloha je doplněna o statistické tabulky, kde jsou procentuelně vyjádřeny nejčastější vrozené vývojové vady.

    Silivie Neshybová z Gymnázia Třebíč
    Téma: Rakovina
    Autorka předkládá ve své studii vyčerpávající informace o chorobě zvané rakovina. Zabývá se etiologií , příznaky a léčením této choroby. Práce je výsledkem správného a vhodného využití publikovaných materiálů v nových souvislostech

    Dana Syrová z Gymnázia Třebíč
    Téma: Zdraví zubů
    V práci se žákyně hlavně zaměřila na zásady péče o zdravý chrup. Podrobně se zabývala dostupnými pomůckami v péči o chrup a práci doplnila nákresy těchto pomůcek.

    Vladimíra Svobodová z SZŠ, VZŠ a VOŠ Třebíč
    Téma: Zdravá výživa a její složky
    Autorka se ve své práci zabývala nejen zdravou výživou a jejími složkami, ale také dietami. Zejména popisuje dietu podle krevních skupin a dietu po infarktu myokardu a pokusila se sestavit jídelníček po dobu tří dní.
    V praktické části žákyně zkoumala znalosti dětí o výživě a správném životním stylu na základních a středních školách.

    Členy poroty byli:
    PhDr. Dana Hamerníková SZŠ, VZŠ a VOŠ Třebíč
    RNDr. Miroslav Dočkal SZŠ, VZŠ a VOŠ Třebíč
    PhDr. Jaroslava Solařová SZŠ, VZŠ a VOŠ Třebíč
    RNDr. Josef Skryja z Gymnázia Třebíč

    Oponentské posudky vypracovaly:
    Mgr. Ladislava Neterdová
    Stanislava Cíchová

    Z celkového posouzení nejlepší ohodnocení získaly tyto žákyně:

    1. místo Vladimíra Svobodová
    2. místo Silvie Neshybová
    3. a 4. místo Lucie Mayerová a Dana Syrová

    Cílem obhajoby bylo navodit přátelskou a tvůrčí atmosféru. Naší prioritou je, aby žáci své práce dělali dobrovolně, protože v tomto věku mají právo na chyby a omyly.
    Soutěžícím byli předány knižní poukázky a sladká odměna.
    Zpracovala: Mgr. Ladislava Neterdová

    Dne 23.11.1999 pořádalo Ministerstvo zdravotnictví ČR V. konferenci Projektů zdraví. Zdravotnická škola, úspěšný řešitel projektu Studentské centrum pro výchovu ke zdraví a prevenci chorob, se na konferenci prezentovala referátem o činnosti tohoto centra.
    Zdravotnická škola jako partner Zdravého města o sobě dala vědět na celostátní úrovni, zapsala se do povědomí zástupců MZ ČR a zástupců Státního zdravotního ústavu jako škola, která umí teoretickou výuku realizovat v praxi.

    Den zdraví - 8.11.2000

    Škola zde vystupovala jako partner a spolupořadatel Zdravého města. Žáci měli možnost procvičit si své profesionální dovednosti na poli edukace relativně zdravého klienta.
    Zpracovala: PhDr. Jaroslava Solařová


    Společenské a všeobecně vzdělávací aktivity

    Výchovné poradenství bylo zaměřeno na aktuální problémy naší doby. Tomu odpovídala i témata, zvolená výchovným poradcem i zájmem o zvolená témata. Byly zajištěny přednášky na odborné téma, jako např. Vztah Žák – Učitel, Čínská medicína, Prožití klinické smrti, Diety a Rehabilitace, Homeopatie. Další téma vyšlo vstříc požadavku dívčí školy a zájmu o krásu. Bylo na téma Kosmetika a tetování.
    Z přednášejících to byli PhDr. Matějková, slečna Nohová, MUDr. Vosátková, MUDr. Kucharský.

    Jako každý rok se i naše škola účastní Jazykové olympiády. Ve školním kole soupeřily 1. a 2. ročníky, z nichž byla vybrána jedna studentka, která se i letos zúčastnila okresního kola Jazykové olympiády. Tato proběhla na OA, dne 23.2.2000.

    Jazykové odpoledne se konalo již počtvrté. Proběhlo 30. 5. , v termínu, kdy se ho mohly zúčastnit i 3. ročníky. Bylo mimořádně úspěšné, což dokazuje účast téměř 120 studentů všech tříd a bohatý program. Vyslechli a shlédli jsme pohádky, scénky, písničky, soutěže, quiz, dokonce jsme protřepali znalost ruštiny při poslechu ruské básně.
    Studenti i učitelé se velmi bavili. Odpoledne se stalo odvážnou přehlídkou umu a znalostí a určitě bylo dobrou motivací k dalšímu rozvoji cizího jazyka u studentů i pedagogů.

    V tomto roce již podruhé se uskutečnil 5 – denní poznávací zájezd do Velké Británie. Celkem 14 studentek školy mělo možnost ve dnech 10. 4. – 14. 4. 2000 navštívit památky Londýna, prošly se po starobylém univerzitním městě Oxfordu a nahlédnout do královského zámku Windsor. Zájezd byl obrovskou motivací zejména pro studentky prvních ročníků ke zdokonalení svých znalostí jazyka. Motivací bylo také ubytování v rodinách, kde studentky zkoušely schopnost komunikovat v reálu, přímo se členy rodin a jejich dětmi.
    Zájezd byl velmi dobře zajištěn jak po stránce časové, poznávací i stravovací. Byl kladně hodnocen ze strany účastníků i rodičů studentek.
    Zpracovala: Mgr. Jana Chalupníková

    Kurz ovládání PC V prvním pololetí proběhl kurz PC pro vyučující na škole. Kurz byl zaměřen na nejčastěji používané funkce programů MS WORD, MS EXCEL a práci s operačním systémem WINDOWS. Absolventi se zdokonalili v ovládání těchto programů a byli seznámeni s základními funkcemi a ovládáním INTERNETU.
    Zpracoval: RNDr. Miroslav Dočkal

    Zájezd –Vídeň 9. května 2000 se 42 studentů SZŠ a VZŠ zúčastnilo jednodenního poznávacího zájezdu do Vídně.
    Akce byla určena pro žáky 3. ročníku.
    Program exkurze byl velmi bohatý:

    1. Hned ráno mohli účastníci zájezdu obdivovat ukázku moderní architektury: prohlédli si Hundertwasserhaus a přilehlou galerii.
    2. Dopoledne následovala procházka centrem Vídně kolem nejvýznačnějších památek: Pomník Marie Terezie, Hofburg, Státní opera, radnice, Chrám sv. Štěpána (s prohlídkou), atd.
    3. V odpoledních hodinách si studenti prošli park u zámku Schoenbrunn a navštívili skleník – Palmenhaus a Gloriet.
    4. Závěr zájezdu patřil zábavnému parku, návštěvě jeho atrakcí.

    Účastníci měli možnost nejen se seznámit s reáliemi Rakouska, které dosud znali jen z výuky, ale i vyzkoušet si své schopnosti komunikovat v cizím jazyce s rodilými mluvčími.
    Zájezd splnil svůj vzdělávací a poznávací cíl a lze hodnotit jako velmi zdařilý.
    Zpracovala: Mgr. Olga Skryjová

    I. ročník navštívil Památník Bible kralické v Kralicích. Studenti si tak rozšířili své poznatky o české humanistické literatuře, v praktické ukázce viděli způsob tisku pomocí liter a lámání sazby, seznámili se s humanistickou češtinou. Ohlas této exkurze byl kladný.
    Zpracovala: Mgr. Helena Bačová

    Debata V letošním školním roce jsme na naší škole realizovali jednu z nových netradičních vyučovacích metod – debatu. Tato metoda v širokém záběru pomáhá všestrannému rozvoji studenta tím, že usiluje o funkční gramotnost /sběr, třídění, vyhodnocování a využití informací/, rozvíjí jazykové a stylistické schopnosti a dovednosti, komunikativnost, kreativitu, schopnost týmové práce /umění naslouchat, ale i prosadit se/. Principem debaty je přesvědčit oponenty o správnosti argumentů na předem stanovené téma např: Jsou antibiotika vítězstvím medicíny nebo Je genové inženýrství přínosem.
    V rámci výuky i mimo ní se všichni studenti připravovali na třídní a školní kolo soutěže v debatování. Vybraná družstva si pak změřila své síly s družstvy jiných škol v otevřených turnajích Debatní ligy.
    Pro všechny zdravotnické školy republiky jsme vyhlásily soutěž Debata 2000, po uskutečnění školních a regionálních kol uspořádáme v Třebíči kolo celostátní.
    Pro zdravotnické školy v regionu jsme také uspořádali seminář /workshop/ o zásadách správné argumentace spojený s praktickou ukázkou.
    Protože se debata setkala se značným zájmem studentů, hodláme v ní i nadále pokračovat.
    Zpracovala: Mgr. Helena Bačová

    Beseda - 9.3.2000. Žáci VZŠ se zúčastnili besedy s absolventkou SZŠ slečnou Lenkou Mikolášovou, která si ve Vídni doplnila vzdělání a získala diplom pro výkon sesterského povolání v celé EU.
    Žáci velmi živě diskutovali, získávali si informace o evet. uplatnění na trhu práce v zahraničí. Slečna Mikolášová zapůjčila škole učebnici ošetřovatelství v němčině, kterou žáci využijí k jazykové přípravě pro absolutorium.

    Týdenní výměnná praxe s francouzským IFSI - 9.- 14.4.2000
    Studenti zdravotnické školy z francouzského Belfortu přijeli oplatit naši loňskou návštěvu ve Francii.
    Dnes již tradiční výměnná praxe spočívá v každoroční návštěvě asi 12 žáků jedné školy ve škole druhé. Dopoledne se hosté s našimi žáky zúčastní odborné praxe a exkurzí na různých odděleních Nemocnice v Třebíči. Odpoledne je pro ně připraven kulturní program. Tato aktivita má největší přínos pro jazykové zdokonalení našich žáků. Po odborné stránce žáci získávají přehled o poněkud jiném vybavení a odlišných pracovních metodách zdravotníků v zemi EU. Přehlížet nelze ani přátelské vztahy, které se žákům daří navázat, ale i udržovat.
    Zpracovala: PhDr. Jaroslava Solařová


    Zpracování projektů

    Projekt SZŠ a VZŠ, Hasskova 15, Třebíč
    Název projektu:Péče o handicapovanou mládež
    Cíl projektu: Zapojit handicapovanou mládež do společnosti.
    Projekt byl podán pro Okresní program rozvoje základního a středního školství na rok 2000.
    Téma projektu: Aktivita dětí a mládeže ve volném čase.
    Předkladatel: E. Kovaříková, J. Zadražilová
    Projekt byl vypracován ve dvou rovinách. Obě se týkaly práce s mentálně retardovanými dětmi. Byl zaměřen na využití volného času a kulturně společenské akce.
    Projekt nebyl přijat s vyjádřením, že nelze pokrýt finanční požadavky schválených projektů na rok 2000.
    Zpracovala: Eliška Kovaříková, Josefa Zadražilová

    Projekt SZŠ a VZŠ, Hasskova 15, Třebíč
    Pro školní rok 2000/2001 byl schválen Školským úřadem v Třebíči ve spolupráci s okresní protidrogovou koordinátorkou projekt pod názvem “GO”. Dotovaná částka činí 5000 Kč. Cílovou skupinou jsou žáci prvních ročníků Střední zdravotnické školy v Třebíči, pro které je připraveno víkendové setkání. Základní ideou programu je, aby přechod na novou školu nápor řady povinností a sžívání se s novým kolektivem nestal pro žáky stresovou situací. K tomu jim bude pomáhat psycholog a učitelé prostřednictvím sociálně psychologických her, kde se žáci naučí:

    Finanční prostředky budou využity na provozní náklady. Program připravila Mgr. Ladislava Neterdová ve spolupráci s Okresní pedagogickou poradnou v Třebíči.
    Zpracovala: Mgr. Ladislava Neterdová

    Projekt SZŠ a VZŠ, Hasskova 15, Třebíč
    Studentské centrum pro výchovu ke zdraví a prevenci chorob

    Projekt má dvě části:

    1. základní program - měříme fyziologické funkce, které mají významnou výpovědní hodnotu o stavu aktuálního zdraví člověka
    2. paralelní program - každý měsíc přednáška na nové téma z oblasti výchovy ke zdraví

    Projekt byl odeslán do výběrového řízení MZ ČR - Projekty podpory zdraví. Pro kolaps počítačů na poště v Třebíči došel projekt s jednodenním zpožděním a nebyl do výběrového řízení zařazen. Přesto se projekt úspěšně realizuje na úrovni základního programu, zájemců o vyšetření je tolik, že projekt už nepropagujeme v regionálním tisku.

    Projekt SZŠ a VZŠ, Hasskova 15, Třebíč
    Poskytování první pomoci nejen za mimořádných situací

    Projekt reaguje na pokyn MŠMT ČR Ochrana člověka za mimořádných situací. Zabývá se výukou první pomoci u žáků středních škol v rozsahu tohoto pokynu.
    Projekt byl odeslán do výběrového řízení MZ ČR - Projekty podpory zdraví. Pro kolaps počítačů na poště v Třebíči došel projekt s jednodenním zpožděním a nebyl do výběrového řízení zařazen.
    Po přepracování byl projekt zaslán do Okresního programu rozvoje základního a středního školství, který vyhlásil Školský úřad v Třebíči.
    Pro nedostatek finančních prostředků však byl OPRZaSŠ zrušen. Projekt nebyl realizován.
    Zpracovala: PhDr. Jaroslava Solařová

    6. Údaje o vzdělávání – VZŠ

    1. VZŠ

    Do prvního ročníku nastoupilo 33 žáků.
    Zanechalo studia 13 žáků.
    K 31. 8. 2000 pokračuje ve studiu 20 žáků.

    Většina žáků si obtížně zvyká na vysokoškolský styl studia. Nepřipravují se systematicky a průběžně do výuky. Proto je pro učitele (ale hlavně pro žáky) obtížní navazovat na probranou látku, na jejímž zvládnutí závisí pochopení nového učiva. Žákům činí potíže nastudovat rozsáhlejší celky a vybrat z nich podstatné informace, přenést teoretickou vědomost do praxe.
    Předností třídy jsou přátelské a neformální vztahy mezi žáky, ochota spolupracovat.

    2. VZŠ

    Do 2. ročníku nastoupilo 22 žáků. V zimním období 6 žáků přerušilo studium, 3 žáci zanechali studia.
    Ke studiu v letním období nastoupilo 14 žáků, 1 žákyně přestoupila z VZŠ v Jihlavě. Studium přerušila 1 žákyně.
    K 31. 8. 200 pokračuje ve studiu 13 žáků.
    Na konci školního roku, kdy dvě žákyně byly přijaty na bakalářské studium ošetřovatelství, se situace ve třídě stabilizovala. Zdá se, že všechny žákyně mají zájem ukončit studium absolutoriem.
    Ve třídě je jedna žákyně s vynikajícími studijními výsledky, 3-4 žákyně se slabším prospěchem, zbytek žáků má velmi dobré studijní výsledky. Žáci si z větší části osvojili systematický přístup ke studiu a snaží se zvládat zkoušky v prvních termínech.

    3. VZŠ

    Do 3. ročníku v září nastoupilo 13 žáků. Žádná žákyně studium neukončila ani nepřerušila.
    Žádná sestra ze studujících při zaměstnání za celou dobu studia nečerpala úlevy při zaměstnání, které povoluje platná vyhláška. Ve většině případů se jedná matky od rodin z třísměnného provozu. Přesto se tyto žákyně pečlivě připravovaly k dílčím zkouškám, pracovaly na absolventské práci, ukončily studium absolutoriem. Ve většině případů měly žákyně velmi zodpovědný přístup ke svým povinnostem.

    Průběh a výsledky absolutoria

    Historicky první absolutorium na SZŠ,VZŠ a VOŠ se uskutečnilo 26. a 27. června 2000. Slavnostním projevem je zahájila ředitelka školy, která přivítala významné hosty a zástupce třebíčských institucí.
    Před zahájením první zkoušky představili vedoucí absolventských prací práce svých svěřenkyň. Vyzvedli nejvýraznější přednosti jednotlivých prací a upozornili na jejich přínos pro praxi. Poté následovala obhajoba absolventských prací. Žákyně sdělily důvod, který je vedl k volbě tématu a stručně popsaly svou práci. Poté reagovaly na připomínky oponenta a na dotazy zkušební komise. Kvalita obhajoby absolventských prací byla na vysoké profesionální úrovni. Všechny žákyně předvedly znalost komunikativních dovedností, schopnost vystoupit na veřejnosti a velmi srozumitelně prezentovat výsledky svého dlouhodobého pracovního úsilí. Všechny žákyně byly naprosto samostatné, pohotové, pečlivě připravené, některé doprovázely své vystoupení promítáním materiálů na zpětném projektoru.
    I zkouška z anglického jazyka měla nad očekávání dobrou úroveň. Věší část sester začala se studiem jazyka až v 1. ročníku VZŠ, některé z nich už ve velmi zralém věku. Přesto zvládly základy gramatiky i odborná témata.
    Při zkoušce z odborných předmětů předvedly žákyně pouze průměrné znalosti.
    Řádného termínu ke složení absolutoria se zúčastnilo 13 žákyň. Z toho 4 prospěly s vyznamenáním, 8 žákyň prospělo, 1 neprospěla. V opakovaném termínu absolutoria, které se konalo 27.9.2000 tato žákyně prospěla.
    Zpracovala: PhDr. Jaroslava Solařová

    Hodnocení dálkové formy studia

    Z více než 30 žáků, kteří nastoupili do 1. ročníku VZŠ, jich k absolutoriu došlo jen 13. Velký úbytek studujících byl způsoben zejména náročností studia, obtížnými a nepředvídatelnými situacemi v rodinách, nemožností skloubit třísměnný provoz, péči o rodinu a studium za předpokladu, že zaměstnavatel nepovolí studijní úlevy podle platné vyhlášky. Možná největším a rozhodujícím faktorem v mnoha případech byla nutnost začít se studiem angličtiny, naučit se gramatiku a odborné texty v takovém rozsahu, aby žák zvládl absolutorium. Opomenout nelze ani ekonomické aspekty.
    Žáci, kteří vytrvali, byli velmi cílevědomí a obětaví, snažili se vyhovět všem požadavkům školy.
    Problémy byly zejména se studijními materiály. Existuje jen několik titulů učebnic pro VZŠ. Protože žáci mají jen konzultační hodiny, nelze odpřednášet celou látku. Staví se převážně na samostudiu. Učitelé proto museli připravit kvanta textů, které si žáci kopírovali.
    Přes všechny potíže, které přineslo dálkové studium žákům i učitelům, vnímají je obě strany jako pozitivum. Kromě osobního růstu a rozvoje, který všechny absolventky přiznávají, oceňují zejména kvalitu profesionální přípravy. S postupujícími pozitivními změnami ve zdravotnictví se na svých pracovištích setkávají s novými požadavky zaměstnavatele na dovednosti, které se naučily na vyšší zdravotnické škole. Tyto změny však postupují velmi pomalu, týkají se zatím jen větších ústavů a v nich jen některých manažérských funkcí sester. Řadové sestry potřeba nového vzdělání zatím příliš nezasáhla. To se projevilo i v počtu zájemkyň o studium v prvním ročníku dálkového studia VZŠ.
    Zpracovala: PhDr. Jaroslava Solařová

    Přijímací zkoušky do 1. ročníků VZŠ pro šk. r. 2000/2001

    Přijímací zkoušky: 1. kolo - 29. srpna 2000, forma: přijímací zkouška
    další kola, forma: přijímací zkouška

      Přihlášení přijati
    1. kolo 42 11
    další kola 6 6
    Celkem 48 17

    IV. Zvyšování a rozšiřování odborné a pedagogické způsobilosti učitelů ve šk. r. 1999/2000

    Semináře pořádané školou

    Odborný seminář celodenní - 6.3.2000
    Léčba bolesti u onkologicky nemocných - MUDr. Zdeněk Bystřický
    Paliativní hospicová péče - Bc. Darie Dytrichová
    Komunikace s nevidomým klientem - Ing. Petr Karásek
    Zúčastnili se žáci VZŠ, odborné učitelky SZŠ a VZŠ, sestry Nemocnice v Třebíči, sestry OÚSS.

    Odborný seminář odpolední 27.3.2000
    Prostředky k léčbě a ošetřování kůže - Jan Mára, Fi HAPRA
    Dětská výživa do jednoho roku života - Blanka Voráčková, Fi Nestlé
    Zúčastnili se žáci VZŠ, odborné učitelky SZŠ a VZŠ.

    Mgr. Helena Bačová

    Celostátní komise ČJL SZŠ v Praze – říjen 1999, věnovaná novým učebním osnovám pro SOŠ
    Celostátní komise ČJL SZŠ v Praze – duben 2000, věnovaná návrhu nové maturity za účasti autora 1. konceptu Mgr. F. Brože
    Seminář k návrhu 2. konceptu nové maturity ČJL, CDVU Třebíč, červen 2000, Mgr. F. Brož
    Seminář k návrhu nové maturity z Občanského a společenskovědního základu, CDVU Třebíč, květen 2000
    Program celoživotního vzdělávání-FF UK Praha, jednosemestrové studium – vyučování a didaktika dějepisu, CDVU Třebíč, květen 2000
    Program RWCT Čtením a psaním ke kritickému myšlení, 8 denní kurs zajištěný CDVU Třebíč, leden-duben 2000

    RNDr. Miroslav Dočkal

    27. 6. Diskuse nad reformou maturitních zkoušek - CDVÚ

    Bc. Alena Francová

    Studující 1. Lékařské fakulty UK Praha , ukončeno bakalářskou zkouškou.

    Bc. Věra Grafová

    SEMINÁŘ 8.11. 1999 JIHLAVA - PÉČE O STARÉ LIDI, Nadace Fond pomoci místní správě ČR
    Program:
    Zvládání nejčastějších zdravotních problémů starých a imobilních pacientů
    Problém inkontinence - využití moderních pomůcek
    Ošetřování pokožky - prevence proleženin
    Léčba nehojících se chronických ran - moderní trendy
    Kompresivní terapie - problematika cév dolních končetin
    Lektorka:Olga Ondráčková

    SEMINÁŘ 24.11. 1999 TŘEBÍČ - DROGY STÁLE AKTUÁLNĚ, Spolek Lékaři v Třebíči
    Program:
    Panelová diskuse
    - celorepubliková situace (MUDr. Pavel Bém)
    - léčba závislých v psychiatrickém odd. v Jemnici (MUDr. Blanka Ondroušková)
    - práce v komunitách (PhDr. Jana Matějková)
    - situace v okrese Třebíč (Bc. Pavla Doležalová)

    ŠKOLENÍ 31.1. 2000 JIHLAVA - OŠETŘOVATELSKÁ DIAGNOSTIKA, Nadace Fond pomoci místní správě ČR
    Program:
    Ošetřovatelský proces jako standard ošetřovatelské praxe
    Model “funkčního typu zdraví”
    Analýza a syntéza
    Formulace standardních ošetřovatelských diagnóz
    Plánování a organizace ošetřovatelské péče podle potřeb klientů
    Ošetřovatelské diagnózy jako součást informačního systému na národní a mezinárodní úrovni

    ŠKOLENÍ 3.2.2000 TŘEBÍČ - EEG – BIOFEEDBACK, Centrum dalšího vzdělávání učitelů
    Program:
    Efektivita EEG - BFB u lehkých mozkových dysfunkcí
    Efektivita EEG -BFB na normalizaci EEG; využití zpětné vazby BFB pro zdravé a nemocné (MUDr. Petránek)
    Preparáty firmy Alibud pharma CZ, s.r.o. (MUDr. Dastych)

    Mgr. Jana Chalupníková

    1. 9. Focus on Adult Learners, The British English Centre
    Počítačový kurz- RNDr. Dočkal
    29. 3. Seminář Maturita 2000- Výzkumný ústav MŠMT, Praha
    11. 5. Informace a představení nových učebnic a pomůcek pro AJ- Naklad. Longmann,p.O. Nová
    27. 6. CDVÚ- Věcná diskuse nad reformou maturitních zkoušek

    Bc. Miroslava Kautová

    Studující Pedagogické fakulty UP Olomouc.

    Mgr. Pavel Kneslík

    Studující MU Pedagogická Fakulta Brno – rozšiřující studium matematiky pro střední školy.

    Eliška Kovaříková

    Celoroční kurz znakové řeči pod vedením lektorky paní Aleny Válkové.

    Mgr. Ladislava Neterdová

    Seminář: Jak vytvořit efektivní Minimální preventivní program na SŠ
    Lektor: Ing. Růžička, ředitel Gymnázia Jana Keplera v Praze
    RNDr. Tichý, pedagog Gymnázia Jana Keplera
    CDVU Třebíč, Okresní úřad Třebíč 21. října 1999

    Seminář: Protidrogová prevence ve škole
    Lektoři: Mgr. Hudek, výchovný poradce ZŠ Kpt. Jaroše
    Bc. Pavla Doležalová, okresní protidrogová koordinátorka
    PaedDr. Marie Oulehlová, PhDr. Miluše Němcová, PhDr. Karel Plocek
    CDVU Třebíč 16. listopadu 1999

    Seminář: Pedagogové proti drogám
    Lektoři: PhDr. Alice Hamplová, Jan Halász
    Znojmo, 21. - 22. 3 2000

    Seminář: Vzdělávací multidisciplinární kurz v léčbě drogových závislostí, sdružení podané ruce
    Lektor: Mgr. Ivana Bartošíková
    IDVZP Brno, 1. 4 200

    Seminář: Mulikulturní výchova ve školách vzdělávací programy evropské unie
    Lektor: RNDr. Pavla Polechová, CSc.
    JUDr. Josef Vochozka
    PhDr. Pavel Cink
    CDVU, 12. 4 2000

    Mgr. Olga Skryjová

    27. 6. Diskuse nad reformou maturitních zkoušek – CDVÚ

    PhDr. Jaroslava Solařová

    1) Jednání vedoucích oboru VZŠ VZŠ J. Podsedníka Brno 6.1.2000
    2) Metody výuky OSE v Holandsku - doloženo IDVPZ Brno, 17.4. - 19.4.2000 3) Seminář oddělení nukleární medicíny v Třebíči Spolek lékařů v Třebíči, 26.4.2000
    4) Problematika strachu a úzkosti - doloženo IPVZ Praha 15.6.2000

    5) Lidský faktor v řízení ošetřovatelské péče - doloženo IDV PZ Brno 21. - 22.8.2000

    Josefa Zadražilová

    Studující 1. Lékařskou fakultu UK externí kombinované Ošetřovatelství – 2. ročník

    V. Zlepšení služeb školy pro žáky a pracovního prostředí

    Nové vybavení učebny psychologie

    V červnu bylo podle návrhu Mgr. Dreslerové dokončeno vybavení odborné učebny psychologie tak, aby zařízení odpovídalo specifickým potřebám výuky a aby kultivovalo estetické cítění žáků.

    Odpočinkové zařízení na školním dvoře

    Ve školním roce 1999/2000 byl vybrán projekt na zlepšení pracovního prostředí pro žáky a zaměstnance školy. Záměrem bylo vytvořit v prostorách školy – na školním dvoře prostředí vhodné pro odpočinek a studium. Omítky se zavázal opravit MěÚ Třebíč a škola vybaví dvůr zahradním nábytkem a výsadbou zeleně.

    VI. Neoficiální společenské události ve škole

    Ples SZŠ a VZŠ

    Dne 22.1.2000 jsme pořádali v budově Forum reprezentační ples. Během plesu bylo prodáno 500 losů do tomboly. O dobrou náladu se starala hudební skupina Formace Q a taneční skupina BENE.
    Veškerou organizaci si vzala na starost třída 3.A. Vzhledem k mimořádně nepříznivým povětrnostním podmínkám byla účast nižší než se předpokládalo.
    Zpracovala: Bc. Lubomíra Slámová

    Setkání s bývalými zaměstnanci

    Jako již tradičně, i letošní rok se uskutečnilo předvánoční setkání s bývalými zaměstnanci školy. Příjemnou náladu vytvořily žákyně ze 2. A, které potěšily a rozveselily přítomné svým hudebním vystoupením.
    Zpracovala: Eliška Kovaříková

    Společenské setkání zaměstnanců a společný rekreační pobyt v  Bílých Karpatech

    Součástí života školy jsou nejen akce výchovně vzdělávacího charakteru, ale i akce společenské. Pomáhají vytvářet příznivé podmínky a mezilidské vztahy na pracovišti, které jsou nezbytně nutné pro zdárný průběh celého procesu výchovy i vzdělávání.
    Již tradičním se stalo předvánoční a předprázdninové posezení – raut, vždy za hojné účasti zaměstnanců, které slouží jak k uvolnění atmosféry, tak i samozřejmě k určité bilanci za uplynulé období.
    Značnému zájmu se těší i každoroční zájezd pro rodiny zaměstnanců. Naskýtá se tady totiž možnost, jak se lépe navzájem poznat za jiných okolností. Letos jsme strávili dva a půl dne v Bílých Karpatech. Individuální program nás všechny svedl na turistické cesty kolem Velkého a Malého Lopeníku, a večer na terasu s nádherným výhledem do okolí. Přestože nám počasí přálo, snad každému přišlo vhod koupání v termálních lázních v Trenčianských Tepliciách.
    Zpracovala: Mgr. Helena Bačová


    VII. Výroční zpráva VOŠ oboru Účetnictví a finanční hospodaření

    1. Charakteristika studijního oboru

    Studium připravuje absolventy středních škol s maturitou pro kvalifikovaný výkon náročných odborných činností. Studium je tříleté zakončené absolutoriem. Součástí studia je odborná praxe v délce 16 týdnů. V jejím průběhu žáci zpracovávají i absolventskou práci. Žáci jsou připravováni pro odborné činnosti v oblasti účetnictví, finančního hospodaření a kontroly. Obor je i kvalifikovanou průpravou pro budoucí samostatnou podnikatelskou činnost v ekonomickém i daňovém poradenství.

    2. Přehledné údaje o výsledcích vzdělávání v 1. a 2. ročníku, hodnocení úrovně vzdělávání a vědomostí žáků

    Z žáků 1. ročníku jich v průběhu školního roku 15 zanechalo studia, jedné žákyni bylo povoleno opakování ročníku, takže do 2. ročníku nastoupilo 19 žáků. Dvě žákyně uzavřely 1. ročník s průměrným prospěchem lepším než 1,5.
    Z 2. ročníku bylo jedné žákyni povoleno opakování 1. ročníku, jedna žákyně přestoupila z VOŠ v Jablonci n. Nisou, takže do 3. ročníku nastoupil nezměněný počet 26 žáků. Čtyři žáci uzavřeli 2. ročník s průměrným prospěchem lepším než 1,5.
    Konečný počet žáků, kteří pokračují v jednotlivých ročnících ve studiu, bude znám až po skončení opravných zkoušek.

    3. Přehled učitelů a jejich kvalifikace, délky praxe a způsobilosti

    Vyšší odborná škola
    Příjmení a jméno, titul Vzdělání Praxe Ped. způsobilost Aprobace
    Interní učitelé

    Abrahamová Jarmila, Mgr.

    22 ano

    CJL, NEJ

    Bachr Jindřich, ing. 33 ano ekonom
    Drobílek Jan, Mgr. 11 ano ANJ, DEJ
    Dyntarová Věra, ing. 26 ano ekonom
    Kafková Radoslava, ing. 27 ano ekonom
    Kučerová Eva 26 ano CJL, NEJ
    Klusáčková Jitka, RNDr. 16 ano MAT, ANJ
    Kunc Jiří, Mgr. 9 ano MAT, VYT
    Martinů Oldřich, RNDr. 16 ano MAT, VYT
    Mastná Radomíra, PhDr. 16 ano DEJ, NEJ
    Maštera František, ing. 21 ano ekonom
    Novotná Eva, ing. 18 ano ekonom
    Obršlík Jiří, Mgr. 27 ano MAT, TEV
    Ošmera Vladimír, Mgr. 24 ano NEJ, ANJ
    Růžičková Dana, Mgr. 18 ano CJL, NEJ
    Svobodová Alena, ing. 32 ano ekonom
    Šesták Martin, ing. 16 ano ekonom
    Uličná Milena, ing. 21 ano ekonom
    Urbanová Alena, ing. 19 ano ekonom
    Vejmelková Radka, ing. 14 ano ekonom
    Externí učitelé
    Bártík Ivo, ing. - ne ekonom
    Mejzlík Jaroslav, JUDr. - ne právo
    Telátníková Jarmila, ing. - ano ekonom

    Výroční zpráva byla zpracovaná RNDr. Miroslavem Dočkalem, ředitelem školy, ve spolupráci se zaměstnanci SZŠ, VZŠ a VOŠ, Třebíč.

    Výroční zpráva byla projednána a schválena zaměstnanci školy.

    RNDr. Miroslav Dočkal

    ředitel SZŠ, VZŠ a VOŠ

    V Třebíči dne 5. 10. 2000